۰۳ تیر ۱۳۹۸
تیر ۳, ۱۳۹۸

مبارزه با خستگی‌های روزمره

تیر ۳, ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه

مبارزه با خستگی‌های روزمره

خستگی‌های روزمره ما می‌تواند به مرور به یک خستگی‌ مزمن تبدیل شود که اگر درمان نشود نتایج بدی روی کار و روابط‌ ما خواهد گذشت و احیانا باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی روزانه‌مان می‌‌شود.

انواع مختلفی از قرص‌ها و نوشابه‌های انرژی‌زا به بازار آمده‌اند با این ادعا که قادرند بر خستگی‌تان غلبه کنند و سطح انرژی‌تان را بالا ببرند ولی اینها راهکارهای موقتی هستند.قرص‌های انرژی‌زا اغلب فقط باعث شاد‌ی‌های ناگهانی و موقت می‌شوند و مصرف مداوم آنها تاثیرات سویی روی بدن شما خواهد داشت.

می‌خواهید راز واقعی کنترل خستگی‌تان را بدانید تا برای همیشه آن را متوقف کنید؟

پزشکان می‌گویند برای متوقف ساختن خستگی،‌شما لازم دارید آن دلایل واقعی را که باعث خستگی شما می‌شوند،پیدا کرده و درمان کنید؛ نه اینکه دنبال درمان موقت علایم ناشی از خستگی باشید. با کشف علت واقعی خستگی، شما می‌توانید یک بار و برای همیشه خستگی‌تان را درمان و متوقف کنید و از سطح جدید انرژی و تمرکز حواس‌تان لذت ببرید.

برنامه پایان خستگی‌ روی افراد معمولی مثل من و شما که مبارزه سختی برای از بین بردن خستگی را تجربه کرده‌ایم تست شده و نتایج آن واقعا حیرت‌انگیز است:

تنها بعد از دو هفته

۹۸ درصد داوطلبان افزایش سطح انرژی روزانه‌شان گزارش کرده‌اند.

– ۸۱ درصد بالاترین حد افزایش انرژی‌ را گزارش کرده‌اند.

– ۱۷ درصد افزایش تقریبا خوب را گزارش داده‌اند.

– ۹۰ درصد آنها گفته‌اند که با بیدارشدن در صبح دیگر مشکلی ندارند (۹۴ درصد قبل از برنامه با بلند شدن در صبح‌ها مشکل داشتند.

– ۷۲ درصد گفته‌اند احساس سلامتی بیشتری می‌کنند.

– ۸۷ درصد گفته‌اند بهتر می‌توانند فکر کنند.

بعد از یک ماه:

– داوطلبان ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه (به صورت میانگین) کمتر می‌خوابند.

– ۹۶ درصد داوطلبان گفته‌اند که دیگر احساس خستگی نمی‌کنند.

خبر خوب این است که با این برنامه کمک به درمان سریع خستگی مفرط شما ممکن خواهد شد. این برنامه‌ با نشان دادن چگونگی کنترل خستگی و جایگزین کردن آن با تولید انرژی و تمرکز به شما کمک خواهد کرد.

تلاش کنید تا عمق تنفس‌تان را افزایش دهید

درست نفس بکشید.اغلب اوقات ما بدون اینکه متوجه باشیم خیلی کوتاه نفس می‌کشیم و حتی متوجه نمی‌شویم که اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنیم.سعی کنید از لباس‌هایی در خانه استفاده کنید که راحت باشند تا بتوانید عمیق تنفس کنید.آنها را هنگام خواب بپوشید تا متوجه بشوید که راحت‌تر و بهتر می‌خوابید.

سلامت تیروییدتان را بررسی کنید

اگر طبق برنامه همیشگی به رخت‌خواب می‌روید ولی برای به خواب رفتن و یا در خواب ماندن مشکل دارید،شاید باید آن را با دکترتان در میان بگذارید.

اگر مدت کوتاهی است که این مشکل را دارید،علت فیزیکی دارد.تیروییدتان را چک کنید.بیشتر خانم‌ها هایپوتروییدیسم دارند ولی نمی‌دانند. این مشکل،اغلب توسط دکترها نیز فراموش می‌شود.پس خودتان درخواست آزمایش تیرویید بکنید، مخصوصا اگر پوست خشک دارید،وزن اضافه کرده‌اید و احساس خستگی مفرط می‌کنید.

رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید

در بعضی موارد خستگی مزمن ممکن است به علت فقر مواد معدنی باشد.حتی اگر تلاش می‌کنید که تغذیه سالم داشته باشید واقعا مشکل است که تمام مواد مورد نیاز بدنتان را به اندازه کافی دریافت کنید.اغلب خانم‌ها به علت کمبود آهن اکسیژن کافی به سلول‌های خونی ایشان نمی‌رسد.

بدوید؛ مخصوصا همراه با دوستان‌تان
فعالیت‌های بدنی به خصوص ایروبیک،واقعا به بالا بردن مقاومت بدن‌تان کمک می‌کند.بدن شما به فعالیت‌هایی که باعث بالا بردن مقاومت قلب و شش‌هایتان می‌شود و همچنین به شما انرژی می‌دهد و استرس‌تان را از بین می‌برد، احتیاج دارد.

از نگرانی‌های خودتان بکاهید

کمتر نگران باشید.نگران بودن نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند بلکه شما را بیمار می‌کند.اگر در زندگی‌تان مشکل غیرقابل حلی دارید که باعث استرس‌تان می‌شود،شما باید با آن سر و کله بزنید و آن را بپذیرید.کنار گذاشتن مشکلات باعث حل آنها نمی‌شود و عاقبت از کنترل شما خارج خواهد شد. کمک بخواهید، وقتی به کمک احتیاج دارید.اگر می‌دانید که باید تغییر کنید، راه‌هایی را که می‌توانید بروید امتحان کنید.اولین گام را بردارید برای آنچه باید انجام دهید تا بشوید آنچه را که می‌خواهید باشید.

چرت بزنید
من به قدرت چرت‌زدن اعتقاد دارم. چرت زدن تنها با بستن چشم‌هایتان و ریلکس بودن می‌تواند حتی برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شما را سرحال کند.به خودتان اجازه استراحت دهید.شما انسان هستید نه یک ربات.چرت زدن باعث شارژ شدن دوباره مغزتان می‌شود و شما را آماده ادامه کار برای مدت بیشتر می‌کند.

خوراکی‌های انرژی‌زا بخورید

لیستی از غذاهای انرژی‌زا وجود دارد که باعث شارژ مغز شما می شوند:

میوه‌ها: مرکبات و توت‌فرنگی و میوه‌ گیاه قره‌قات

نان‌جو و انواع نان‌های گندم: لوبیا و فلفل. ماهی سالمن. سبزیجات، گوجه‌فرنگی و اسفناج

خشکبار: بادام و تخمه آفتابگردان

بیشتر آب بنوشید

مقدار زیادی آب بنوشید و سطح آب بدنتان را بالا نگه دارید.خیلی از ما بدون آب کافی ادامه می‌دهیم و متوجه نمی‌شویم خستگی مفرط‌مان ناشی از پایین آمدن سطح آب بدنمان است.بدن شما برای فعالیت احتیاج به مایعات دارد.حتی ماشین‌تان هم احتیاج به آب دارد.با آب خوردن موتور حرکتی تان را تنظیم کنید و ببینید چگونه خستگی‌تان رفع می‌شود.

از منفی‌ها حذر کنید

از آدم‌های منفی دوری کرده یا رابطه‌تان را با آنها به شدت محدود کنید.شما آدم‌هایی که هیچ‌وقت از زندگی راضی نیستید و هیچ وقت خوشحال نیستید را می‌شناسید.آنها همیشه شکایت می‌کنند و می‌خواهند نظرات شما را بدانند ولی هیچ‌گاه به آن گوش نمی‌دهند.یا کسانی که شما را تحقیر می‌کنند یا از شما بسیار انتقاد می‌کنند.اینها آدم‌هایی با نگرش مریض هستند و همیشه شما را خسته می‌کنند و انرژی‌تان را مثل یک خون‌آشام می‌مکند.

آسوده‌تر بخوابید

سیکل تکمیل خواب انسان ۹۰ دقیقه‌ای است که اگر بین این سیکل بیدار شوید،احساس خستگی می‌کنید.برای احساس شادابی بیشتر باید در طول یک سیکل کامل خواب قرار بگیرید به همین علت است که اگر ۷:۵ ساعت (سیکل ۵/۱ *۵) بخوابید،کمتر احساس خستگی می‌کنید.

بعد از بیدار شدن تا اینکه ۸ ساعت بخوابید.همچنین برای داشتن خوابی راحت نباید با معده پر به رخت‌خواب بروید زیرا باعث می‌شود سخت‌تر به خواب بروید و همچنین کیفیت خواب شما را از بین می‌برد.